default logo

Petra Wilting

Petra Wilting

Mijn naam is Petra Wilting. In 1990 heb ik de opleiding Voeding & Diëtetiek afgerond in Amsterdam. Daarna ben ik in het bedrijfsleven gaan werken tot 2004, o.a. bij Nutricia, SCA Hygiene products en Friesland Foods. Ik ben begonnen als buitendienst diëtist en ben later werkzaam geweeest als trade-marketeer en hoofd binnendienst. Gaandeweg kwam ik erachter dat ik graag weer terug wilde naar het contact met cliënten.

Na mijn opleiding als herintredend diëtist heb ik een aantal jaar werkervaring opgedaan bij een thuiszorgorganistatie en bij Active Living op Papendal (Arnhem). In 2007 heb ik De Juiste Lijn opgericht.

Een goede voeding en een gezonde leefstijl vormen de basis voor uw gezondheid. In onze praktijk zie ik vaak mensen die geen plezier meer beleven aan eten. Door allerlei diëten zijn ze te sterk gefocust op voeding en hun gewicht.Ik vind het een uitdaging om mensen te helpen met het ontwikkelen van een goed én lekker voedingspatroon zodat langzaam het plezier in eten terugkomt. Hierbij maak ik gebruik van cognitieve gedragstherapie om uw inzicht en bewustwording te vergroten.

Twee andere aandachtsgebieden waar ik veel plezier aan beleef zijn het verminderen van darmklachten (obstipatie en/of diarree) en oervoeding. Een aantal veranderingen in het voedingspatroon zorgen vaak voor een vermindering van darmklachten . Het is prachtig om te zien, dat mensen zich écht beter gaan voelen door een betere darmwerking. Het is een gezamenlijke en vaak ingewikkelde zoektocht naar voedingsmiddelen die buikklachten verminderen.

In juni 2014 heb ik de opleiding Orthomoleculaire voeding met goed gevolg afgerond. Er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden, dat geldt ook voor de weg naar een goede gezondheid. Dat kan met de reguliere voedingscentrum adviezen maar ook met behulp van orthomoleculaire adviezen. Bij orthomoleculaire voeding gaan we ervan uit dat de meest ideale voeding voor de mens een energieverdeling heeft met in verhouding meer dierlijk eiwit en minder koolhydraten. Het lagere gehalte aan koolhydraten wordt bereikt door het verminderen van graanproducten en suikers; via fruit, groenten en knollen krijgt het lichaam ongeraffineerde koolhydraten binnen, ruime hoeveelheden graanproducten zijn daarbij vaak niet nodig. Het begrip ‘voeding als medicijn’ met daarbinnen (elementen uit) het paleodieet als basisvoeding, zijn uitgangspunten voor mijn orthomoleculaire adviezen.

Wilt u meer weten over oervoeding of wilt u zich eerst oriënteren op de meest passende voeding, ik help u graag!